Θεραπεία περιοδοντίτιδας

Περιοδοντίτιδα – Τι είναι;

Πρόκειται για τη πιο βαριά μορφή περιοδοντικής νόσου. Στην περιοδοντίτιδα πέραν των ούλων προσβάλλεται και το φατνιακό οστό που περιβάλλει και στηρίζει το δόντι. Οι ιστοί που περιβάλλουν το δόντι αρχίζουν να υποχωρούν σταδιακά και το δόντι χάνει τη στήριξη του.

Με τον καιρό, η πλάκα μπορεί να εξαπλωθεί και να αναπτυχθεί κάτω από τη γραμμή των ούλων. Οι τοξίνες που παράγονται από τα μικρόβια διεγείρουν μια χρόνια φλεγμονώδη απόκριση από τον οργανισμό και οι ιστοί και τα οστά που στηρίζουν τα δόντια διασπώνται και καταστρέφονται. Τα ούλα ξεκολλάνε από τα δόντια, σχηματίζοντας θυλάκους (διαστήματα μεταξύ των δοντιών και των ούλων) που μολύνονται. Καθώς η νόσος εξελίσσεται, οι θύλακοι βαθαίνουν και καταστρέφονται ακόμα περισσότεροι ιστοί και φατνιακό οστό. Συχνά, αυτή η καταστρεπτική διαδικασία έχει πολύ ήπια συμπτώματα. Τελικά, τα δόντια μπορούν να αποκτήσουν κινητικότητα και μπορεί να χρειαστεί να αφαιρεθούν.

Υπάρχουν πολλές μορφές περιοδοντίτιδας. Οι πιο συνηθισμένες είναι:

· Η επιθετική περιοδοντίτιδα εμφανίζεται σε ασθενείς που είναι κλινικά υγιείς. Τα χαρακτηριστικά της περιλαμβάνουν την ταχεία απώλεια πρόσφυσης και την καταστροφή του φατνιακού οστού.

· Η χρόνια περιοδοντίτιδα είναι αποτέλεσμα χρόνιας φλεγμονής εντός των περιοδοντικών ιστών. Χαρακτηρίζεται από προοδευτική απώλεια πρόσφυσης των ούλων και οστικής μάζας. Αυτή είναι η συχνότερα εμφανιζόμενη μορφή περιοδοντίτιδας και χαρακτηρίζεται από σχηματισμό θυλάκων με ή χωρίς υφίζηση των ούλων. Είναι διαδεδομένη στους ενήλικες, αλλά μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Η πρόοδος της απώλειας πρόσφυσης συμβαίνει συνήθως αργά, αλλά μπορεί να εμφανιστούν περίοδοι ταχείας εξέλιξης.

· Η περιοδοντίτιδα ως εκδήλωση συστηματικών νόσων αρχίζει συχνά σε νεαρή ηλικία. Οι συστημικές καταστάσεις όπως οι καρδιακές παθήσεις, νόσοι του αναπνευστικού και ο διαβήτης σχετίζονται με αυτή τη μορφή περιοδοντίτιδας.

· Η νεκρωτική περιοδοντική νόσος είναι μια λοίμωξη που χαρακτηρίζεται από νέκρωση των ουλικών ιστών, τoυ περιοδοντικού συνδέσμου και του φατνιακού οστού. Αυτές οι βλάβες παρατηρούνται συχνότερα σε άτομα με συστηματικές νόσους όπως η μόλυνση από τον ιό HIV, διατροφικές διαταραχές και ανοσοκαταστολή.

Παράγοντες κινδύνου εκδήλωσης Περιοδοντικής νόσου

Η κύρια αιτία περιοδοντικής νόσου είναι η μικροβιακή πλάκα, αλλά κι άλλοι παράγοντες επηρεάζουν την υγεία των ούλων όπως:

• Το κάπνισμα
  • Η κληρονομικότητα
  • Το στρες
  • Λήψη φαρμάκων
  • Το σφίξιμο των δοντιών
  • Κακή διατροφή και παχυσαρκία.

Ποια η συμπτωματολογία της περιοδοντική νόσου;

Η περιοδοντική νόσος είναι συχνά σιωπηρή, πράγμα που σημαίνει ότι τα συμπτώματα μπορεί να μην εμφανιστούν μέχρις ότου να φτάσει η νόσος σε προχωρημένο στάδιο. Ωστόσο, τα προειδοποιητικά σημεία της νόσου των ούλων περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

• Κόκκινα, πρησμένα ή ευαίσθητα ούλα
  • Αιμορραγία κατά το βούρτσισμα, τη χρήση νήματος ή την κατανάλωση σκληρής τροφής
  • Ούλα που υποχωρούν ή απομακρύνονται από τα δόντια, κάνοντας τα δόντια να φαίνονται μακρύτερα από πριν
  • Εκροή πύον από τα ούλα
  • Επίμονη κακοσμία
  • Αλλαγή στον τρόπο που τα δόντια σας ταιριάζουν όταν δαγκώνετε
  • Αλλαγή στην εφαρμογή των μερικών οδοντοστοιχιών

Θεραπεία

Σκοπός της θεραπείας είναι η πλήρης απομάκρυνση των μικροβίων και των τοξινών από τις οδοντικές επιφάνειες. Με αυτό τον τρόπο καταστέλλεται η φλεγμονή και τα καταστρεπτικά αποτελέσματα αυτής για το περιοδόντιο. Ο καθαρισμός αυτός επιτυγχάνεται με μηχανικά μέσα όπως αναλυτικά περιγράφεται και στο άρθρο μου για τον καθαρισμό των δοντιών (πατήστε εδώ για να το διαβάσετε). Στις περισσότερες των περιπτώσεων η θεραπευτική αυτή προσέγγιση είναι αρκετή και ο ασθενής στη συνέχεια μπαίνει σε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα επανελέγχων και διατήρησης του θεραπευτικού αποτελέσματος.
Ορισμένα όμως περιστατικά χρήζουν περεταίρω θεραπείας από εξειδικευμένο περιοδοντολόγο όπου εκτελεί τη χειρουργική φάση της θεραπείας.

Antoniou Dental Care
Επικοινωνείστε μαζί μας και κλείστε άμεσα ραντεβού

Επιλέξτε το ραντεβού σας